• الموقع : موقع سماحة العلامة السيد محمد علي الحسيني .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : به دکتر سید محمد علی حسینی لبنانى در نتیجۀ فعالیتها و ایفای نقش فکری و فرهنگی او در کشورهای عربی و جهان در ترویج فرهنگ بردباری در میان فرهنگها .

به دکتر سید محمد علی حسینی لبنانى در نتیجۀ فعالیتها و ایفای نقش فکری و فرهنگی او در کشورهای عربی و جهان در ترویج فرهنگ بردباری در میان فرهنگها

 

به دکتر سید محمد علی حسینی در نتیجۀ فعالیتها و ایفای نقش فکری و فرهنگی او در کشورهای عربی و جهان در ترویج فرهنگ بردباری در میان فرهنگها و تمدنهای مختلف و نقش او در گسترش صلح و آشتی اجتماعی با تز خود مبنی بر فراخوان به احترام به تعدد مذهبی اسلامی مسیحی یهودی و با تلاش پیوسته اش برای مدیریت این تعدد در چارچوب تبادل اندیشه و گفتگو به دور از همۀ اشکال خشونت مادی و معنوی، گواهینامۀ دکترا داده شد.

 

کمیتۀ دانشگاهی اعطا کنندۀ گواهینامۀ دکترا خاطر نشان ساخت که فعالیت فکری آقای الحسینی در سطح جهان عرب تا حد زیادی در خاموش کردن فتنۀ سنی شیعه که برخی محافل منطقه ای کوشیده اند تا به آن هرچه بیشتر دامن بزنند نقش داشته است.

 

وی همچنین در تفسیر علل و عوامل سیاسی برخی درگیریهای محلی در تعدادی از کشورهای منطقه که تنها بنابر مصلحت ایجاد شده اند موفق بوده و تأکید می کند که این درگیریها هیچ ربطی به روح و جوهر ادیان ندارند.

 

این کمیته همچنین از نقش زیاد آقای الحسینی در سطح بین المللی در معرفی اسلام واقعی میانه رو دارای گشایش به روی سایر ادیان و مذاهب استقبال کرد.

 

این امر زیر پای افراطیون و تندروها را که کوشیده اند در کشورهای عربی دشمن تراشی بکنند تا واکنشهای مشابه را در سراسر جهان برانگیزند خالی کرده است.

 

کمیتۀ عالی دانشگاهی در پایان، نتیجه گرفت که مجموعۀ فعالیتهای آقای دكتر محمد علی الحسینی بطور روشن و همه جانبه در پیشبرد سیاست همزیستی مسالمت آمیز و فرهنگ گفتگوی متمدنانه و دینی نقش داشته است.

 

 

 


  • المصدر : http://www.mohamadelhusseini.com/subject.php?id=456
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2017 / 12 / 10
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 04 / 18